سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آبنما سنگی

آب نماهای فروشگاه آنلاین سنگ وزین در سبک ها، اشکال و اندازه های مختلف برای کاربری های مختلف (آبنما پیش ساخته – آبنما خانگی – باغی – کوچک – ویلایی – دیواری – آپارتمانی – سفارشی) از تولید به مصرف ارائه میشود. از آبنما به عنوان یک عنصر زیبا بخش محیط که زیبایی بصری و صدای آرامش بخش آب را به همراه دارد استفاده میگردد و به نوعی کاربرد تزئینی و روح بخش دارد.


انواع آبنما از نظر شکل و ساختار

آبنماهای سنگ وزین در اشکال، اندازه ها و سبک های مختلف از جمله کلاسیک، فانتزی، مدرن و تلفیقی دسته بندی می شوند. شما می توانید در بخش فروشگاه آبنمای سنگی آن ها را بر اساس فیلتر جستجو نموده و بررسی کنید. تمامی آب نما ها قابلیت تغییر اندازه حوض و سازه فواره ها را دارا می باشند.

علاوه بر این از نظر نوع قرارگیری آبنما در محل نیز میتوان آن را به دو دسته ی آبنمای دیواری (یک طرفه) و آبنمای میدانی تقسیم بندی کرد. آبنمای دیواری آبنمایی ست که فقط از یک سمت دید دارد و سمت دیگر آن دیوار قرار می گیرد. آبنمای میدانی نیز از همه طرف دید دارد و در مرکز قرار میگیرد.

آبنما خانگی

از جمله آبنما خانگی و  آپارتمانی و یا داخل منزل میتوان به انواع آبنمای های کتیبه ای و همچنین آبنماهای با حوض مرکزی کوچک زیر 1 متر اشاره کرد که میتوان در آپارتمان در حیاط خلوت و مکان های دیگر استفاده کرد. قابلیت ریموت از راه دور این آبنما ها باعث کنترل راحت تر عملکرد این محصولات زیبا خواهد بود.

آبنما باغی – پارکی

آبنمای باغی و یا پارکی میتواند از بزرگترین سایز های آبنما در انواع مختلف آبنما پرده ای – طبقه ای – دیواری – استخری – سفارشی طبیعی (با الهام از رود و آبشار ) – میدانی و فواره ای باشد.

آبنمای لابی

آبنما در لابی میتواند جلوه بسیار زیبایی برای وروردی ساختمان خلق کند. انواع آبنماهای پرده ای – میدانی – کتیبه ای – چهار وجهی و … بسته به فضای لابی میتواند در لابی ساحتمان – هتل – رستوران و … قرار گیرد و تلطیف دهنده فضا باشد.

آبنما دیواری

این نوع از آبنما ها در دوحالت اجرا میشوند. آبنماهای پیش ساخته و سفارشی. از انواع پیش ساخته و کوچک میتوان به انواع آبنماهای کتیبه ای اشاره کرد. از انواع سفارشی میتوان آبنماهای صخره ای و طبیعی و همچنان پرده ای را اشاره کرد که فابلیت اجرا در باغ و لابی و رستوران و … را دارند.

آبنما طبیعی

آبنما طبیعی متشکل از عناصر کاملا طبیعی هستند که متشکل از سنگ های بزرگ و قلوه سنگ های کوچک در کنار فضاسازی با گیاهان میباشد. این آبنما ها به صورت کاملا اختصاصی و در محل ساخته میشود و با توجه به ابعاد و جزئیات طرح قیمت گذاری خواهد شد.

آبنمای کوچک

آبنماهای پیش ساخته اغلب سایز کوچک تر از 1 متر را دارند. بنابر این در دسته آبنماهای کوچک طبقه بندی میشوند که میتوان در خانه – منزل – بالکن – حیاط خلوت – لابی های کوچک و فضاهای کوچک به عنوان آبنمای خانگی از آن ها بهره برد.

انواع سبک های آبنما

آبنما کلاسیک

آبنما های کلاسیک غالبا ساختاری شکسته و متقارن با استفاده از ابزار های تداعی کننده در معماری غرب و یا استفاده از المان های کلاسیک غربی را دارند. این آبنما های گاها به آبنما های با سبک سنتی یا باستانی ایرانی هم شباهت دارند. از این سبک میتوان انواع طبقاتی را نام برد.

آبنما مدرن

آبنما های مدرن غالبا با ظاهری نوین و یا اشکال و ساختار مفهومی و خمیده و منحنی شکل هستند. این سبک برای کاربری در بنا های به این شکل کاربرد دارد که میتوان به صورت پیش ساخته و یا سفارشی آن را تهیه فرمایید. از جمله این آبنما ها میتوان از آبنما پرده ای – سیامک – فروزان – درین و آبنما کیا – پرده آب نام برد .

آبنما سنتی

این دسته از آبنما که سبک سنتی یا باستانی را به همراه خود دارند، شامل نماد های ایران باستان هستند که از جمله این نمادها را میتوان کتیبه – کوزه – کاسه – آجر – حوض و فواره ها قدیمی دانست. از این سبک می‌توان آبنما های دو کوزه ای – کتیبه ای – کله شیر – سنبل و … را نام برد.

آبنما ساده

آبنما های ساده غالبا از انواع آبنما های دیواری هستند که جریان عمودی آب از بالا به پایین بر روی سطح مضرس شده جاری میشود. نور پردازی مخفی در انعکاس آن در جریان آب سطحی جلوه زیبایی پدید میآورد. صدای آب در این گونه آبنما ها بسیار ملایم است.

آبنما تلفیقی

آبنما های تلفیقی میتواند ترکیبی از سبک های متفاوت باشد. به عنوان مثال آبنما راحیل و یا آبنما راد را میتوان از این انواع دانست که با ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک ساخته شده اند.

آبنما خاص

این سبک از آبنما میتواند از یک طرح خاص مانند یک المان تجاری یا یک نماد خاص برای یک سازمان یا مجموعه و یا یک سمبل خاص اجرا شود. اجرای این سبک آبنما در ابتدای امر به صورت سه بعدی رایانه ای اجرا و سپس بعد از تایید کارفرما، اجرا میگردد.