سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند مورد اساسی در مورد انتخاب سنگ کوارتزیت

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن یکی از سنگ های پرفروش از میان سنگ های رسوبی می باشد که به عنوان نوعی سنگ متخلخل شناخته شده و ظاهری بسیار زیبا دارد. توجه داشته باشید که این سنگ از باقی ماندن رسوبات چشمه آب گرم تهیه شده و شاهد حفره هایی در آن هستیم که این حفره ها به دلیل باقی ماندن گاز ایجاد شده اند. این سنگ را می توانید هم در مدل های روشن و هم در مدل های تیره مشاهده کنید و نمونه روشن آن معمولا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مهمترین ویژگی های تراورتن که آن را با سایر انواع سنگ ها متمایز کرده را می توان عایق بودن آن دانست و به همین دلیل به عنوان عایق مناسب حرارتی و صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است دو نوع سنگ تراورتن مشاهده کرده باشید که هیچ شباهتی از نظر ظاهر نداشته باشند، چرا که می توان این سنگ را به دو شکل بدون موج و موج دار برش داد که هر یک از مدل ها، ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. حفره های موجود در این سنگ مزایای بسیاری به دنبال خواهد داشت و از جمله مهمترین مزیت های آن می توان به مقاوم بودن آن در بربر سقوط اشاره کرد، به گونه ای که ملات و سیمان به داخل حفره ها نفوذ کرده و مقاومت آن را افزایش خواهد داد.

خرید سنگ تراورتن

برای خرید سنگ تراورتن راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و در حالت کلی این راه ها را می توان به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی نمود. منظور از روش حضوری، مراجعه به مراکزی است که در سطح شهر ها فعالیت می کنند و خرید از این مراکز مشکلاتی نظیر وقت گیر بودن نیز به همراه خواهد داشت و به همین دلیل کمتر مورد توجه قرار گرفته است. روش خرید غیرحضوری را می توان بهترین روش برای خرید انواع سنگ ها دانست چرا که در این صورت می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و در مدت بسیار کوتاه تری نسبت به خرید سنگ مورد نظر خود اقدام کنید. شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان، اقدام به فروش انواع اقسام سنگ های مختلف به صورت از تولید به مصرف نموده و می توانید بهترین و باکیفیت ترین سنگ ها را با قیمتی به مراتب مناسب تر از آن خریداری نمایید. پس از خرید نیز، محصول را در کمترین زمان در محل ذکر شده تحویل خواهید گرفت.

خرید سنگ تراورتن

سنگ نما

نمای ساختمان یکی از مهمترین بخش هایی است که سبب زیبایی کلی ساختمان خواهد شد و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. برای نمای ساختمان می توانید از مصالح گوناگونی استفاده کنید و حتی امکان استفاده از ملات خالی نیز به عنوان نما وجود خواهد داشت اما آیا ملات به تنهایی می تواند دیواری زیبا برایتان به ارمغان آورد؟ استفاده کردن از سنگ سبب زیباتر جلوه کردن نمای ساختمان خواهد شد. سنگ های مختلفی را می توانید به عنوان نمای ساختمان استفاده کنید که هر یک از آنها ویژگی های متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت. نمای سنگی هم مقاومت بالایی داشته و هم به دلیل چشم انداز زیبایی که دارد، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. سنگ نما را می توانید متناسب با علاقه خود، روشن و یا تیره انتخاب کنید و حق انتخاب با شما خواهد بود. با اینکه هر سنگی امکان استفاده در نمای ساختمان را خواهد داشت اما باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید چرا که داشتن برخی مشخصات برای سنگ نما امری ضروری خواهد بود.

تراورتن برای سنگ نما

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد سنگ نما باید ویژگی هایی نیز داشته باشد تا بتوان با خیال راحت از آن استفاده کرد. تراورتن یکی از سنگ های با کیفیت بالا برای نما می باشد. این سنگ را می توانید در انواع اندازه های مختلف نیز مشاهده کنید و به همین دلیل امکان انتخاب این سنگ در انواع اندازه های مد نظر وجود خواهد داشت.
داشتن تخلخل در سنگ برای استفاده در نما از جمله ضروریات خواهد بود و سنگ تراورتن یکی از بهترین انتخاب ها برایتان خواهد بود. در برخی نماهای ساختمان شاهد ریزش سنگ ها هستیم اما در صورتی که سنگ تراورتن را برای دیوار های خود استفاده کنید امکان ریزش سنگ را به حداقل خواهید رساند. در انتخاب سنگ نیز باید نهایت دقت را داشته باشید چرا که سنگ های نما به هیچ وجه نباید شکستگی داشته باشند و در صورت شکسته بودن سنگ امکان ریخته شدن آنها وجود خواهد داشت.

ویژگی های یک سنگ نما خوب

یک سنگ خوب نما، باید بدون هر گونه شکستگی، ترک، شیار، رگه های سست و پوسیدگی باشد. همچنین یک سنگ خوب نما باید جذب آب نداشته باشد و در برابر محیط های شیمیایی و طبیعی مقاومت بالایی داشته باشند. یک سنگ خوب، باید صدایی شبیه به شیشه بدهد و برای اینکه از این کار مطمئن شوید، با یک شی فلزی، ضربه های آرامی به سنگ بزنید، اگر سنگ صدایی شبیه به شیشه داد، یعنی سنگ هیچ گونه شکستگی و یا ترک ندارد و این سنگ، سنگ خوبی برای نما است. همچنین سنگ باید در برابر انواع سرما، گرما، رطوبت و اشعه uv، مقاومت بالایی داشته باشد. دو نوع سنگ گرانیت و تراورتن، بهترین نوع سنگ های ساختمانی هستند که مقاومت بسیار خوبی در برابر انواع شرایط آب و هوایی دارند.

انواع سنگ نما

• سنگ آهک، یکی از انواع سنگ های نما است که برای تزیین بیرون و داخل ساختمان می توان از آن استفاده کرد.
• سنگ کوارتزیت، یکی دیگر از سنگ های نما است که در برابر هوازدگی بسیار مقاوم است. ظاهر این سنگ، بلوری و قرمز، خاکستری و قهوه ای رنگ بوده و زبر است. این سنگ به سنگ گرانیت بسیار شبیه است، اما سخت تر بوده و قیمت ارزان تری نیز دارد.
• سنگ مرمر، یکی دیگر از انواع سنگ های بسیار زیبا برای نمای ساختمان است که ظاهری صیقلی داشته و سطح آن آینه ای است و بسیاری از ساختمان های باشکوه از این نوع سنگ برای نما استفاده می کنند. این نوع سنگ دارای رنگ ها و طرح های متنوع بسیاری است، اما در برابر رطوبت و آلودگی مقاومت کمی دارد و پیشنهاد می شود کمتر از آن در نمای ساختمان استفاده شود.
• سنگ مرمریت، یکی از سنگ های بسیار خوب برای برای ساختمان است زیرا در برابر انواع شرایط محیطی، مقاومت بسیار زیادی دارد و آب و رطوبت را به خود جلب می کند. اما در برابر باران های اسیدی و هوازدگی مقاومت کمی دارد و همین سبب شده است تا از این سنگ بیشتر در داخل ساختمان ها استفاده شود.
• سنگ تراورتن، یکی از بهترین سنگ های نما برای ساختمان ها است که امروزه به وفور برای نمای ساختمان در مناطق گرمسیر بکار برده می شود.

دلایل استفاده از سنگ در نما

• دچار تغییر رنگ نمی شود و گرد و غبار را به خود جذب نمی کند.
• دارای تنوع بسیار در طرح، رنگ و جنس
• خیل سریع اجرا می شود.
• بسادگی تمیز می شود.
• نوعی عایق حرارتی است و به زیرسازی نیازی ندارد.
• قابلیت تعمیر و جایگزینی دارد.
• به راحتی بر روی اکثر سطوح، قابل اجرا است.
• عمر طولانی و مقاومت بالایی در برابر بیشتر عوامل محیطی دارد.
• قیمت مناسبی دارد.
• قابلیت انعطاف پذیری دارد.
• به سادگی در دسترس است و به وفور یافت می شود.

نکاتی برای اجرای بهتر سنگ در نما

• سطح و پشت سنگ پیش از نصب باید کاملا عاری از هر گونه خاک و آلودگی باشد.
• از دوغاب برای پر کردن فضای پشت سنگ استفاده شود و به هیچ عنوان از نخاله استفاده نشود.
• سنگ نما را هیچگاه در فصل سرما و زمانی که امکان یخ زدن آب وجود دارد، انجام ندهید.
• از دوغاب به همراه سیمان زیاد استفاده شود. البته باید دقت کنید که سیمان نباید خشک باشد و پس از خشک شدن، باید دو الی سه روز به این سیمان و دوغاب آب پاشیده شود.
اگر می خواهید تا سنگ نما شما به بهترین نحو اجرا شود، باید تمامی نکات گفته شده را مو به مو اجرا کنید.

خرید مجسمه سنگی

سنگ مرمر