سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ مرمر

انواع سنگ های نمای ساختمان شهری

افراد زیادی به نمای ساختمان های خود اهمیت زیادی میدهند و دنبال جذاب ترین و خیره کننده ترین، نما برای ساختمان خود میگردند.سنگ نماجزئی از حساس ترین مراحل ساخت و ساز ساختمان محسوب میشود، به دلیل تنوع سنگ ها کار بسیار سختی است. در طراحی سنگ نمای ساختمان شهری، با توجه به سلیقه مخاطب، ممکن است از چند نوع سنگ استفاده شود، در این انتخاب باید دقت فراوان حاصل شود تا هماهنگی سنگ ها در کنار هم سبب شود سنگ نما شیک به چشم بیاید. سنگ هایی که در نمای ساختمان شهری استفاده میشوند و نمای خارجی ساختمان را زیبا میکنند، انواع مختلفی دارد که برای شما آنها را نام میبریم.

سنگ گرانیتی

سنگ گرانیتبه داشتن مقاومت بالا معروف است. به قدری استحکام بالایی دارد که میتواند وزن غیر قابل توصیفی را تحمل کند. همچنین این سنگ دربرابر هوازدگی مقاوم است و میتوانید آن را با ساب زدن براق کنید. همین ویژگی ها سبب میشود، سنگ گرانیت، در نماهای ساختمان شهری محبوب به نظر برسد.

نمای گرانیتی

سنگ مرمر

سنگ مرمر به رنگ های گوناگونی موجود دارد و همین امر جزی از خصوصیات بارز آن محسوب می شود. سنگ مرمر قابلیت صیقل پذیری زیادی را دارا است. از زمان های گذشته تا به امروز در نمای ساختمان های شهری کاربرد زیادی داشته است. همچنین این سنگ در برابر نور خورشید، گرما، سرما و باران مقاومت دارد. اگر دنبال سنگی با قیمت مناسب برای نمای ساختمان خود هستید، دور این سنگ را خط بکشید، سنگ مرمر از گران ترین سنگ ها به حساب میاید.

نمای مرمر

سنگ تراورتن

سنگ تراورتنجزئی از سنگ هایی به شمار میرود که در سال های اخیر در نماهای ساختمان ها شهری استفاده آن گسترش یافته است. سنگ تراورتن نمای ساختمان شما را بی نظیر میکند و به چشم افراد دیگر ساختمان شما جذاب و زیبا میاید. سنگ تراورتن هم از لحظ زیبایی و هم قیمت بهترین سنگ، برای نماهای ساختمان شهری محسبوب میشود.

نمای تراورتن

سنگ دیوریت

سنگ دیوریت مقاومت بالایی دارد. همچنین قیمت آن نسبت به سنگ های دیگر مناسب تر است. ولی از نظر زیبایی تعریف چندانی نخواهد داشت. اگر دنبال سنگی با قیمت مناسب برای ساختمان خود هستید این سنگ پیشنهاد میشود اما اگر زیبایی اولویت دارد برای شما هرگز از این سنگ برای نمای ساختمان استفاده نکنید.

سنگ کوارتزیت

سنگ کوارتزیت، به دلیل ساختار بلوری شکلی که دارد، سنگی سخت و بادوام محسوب می شود. این نوع سنگ در برابر مواد شیمایی و هرگونه شرایط محیطی از مقاومت بالایی برخوردار است. سنگ کوارتزیت را در سنگ پله و صفحات ضد آب هم مورد استفاده قرار میدهند.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریتبرعکس سنگ مرمر مقاومت بالایی ندارد و اصلا سنگ مناسبی برای نمای خارجی ساختمان شهری نیست ولی برای نمای داخلی ساختمان انتخاب فوق العاده مناسبی خواهد بود.

نمای مرمریت

سنگ گیوتین

سنگ گیوتین نام دیگر آن سنگ قیچی است. این سنگ نمونه هایی از انواع سنگ دکورتیو محسوب میشود. سنگ گیوتین در طراحی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ بادبر

از سنگ بادبر که نام دیگر آن مالون است، در صنعت ساختمان سازی بهره میگیرند. سنگ بادبر در طراحی نمای خارجی ساختمان های شهری، تونل سازی و... کاربرد دارد. این سنگ از زیبایی بی نظری برخوردار است. پیشنهاد میکنیم برای نمای ساختمان خود از این سنگ استفاده کنید.

سنگ ارزه

نام دیگر سنگ ارزه، سنگ تیشه است. استفاده از سنگ ارزه در نمای ساختمان ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها انجام میگیرد. اکثرا از این سنگ در پایین دیوار استفاده می نمایند.

سنگ سنداستون

سنگ سنداستون یکی دیگر از سنگ های نمای ساختمان شهری محسوب میشود. این سنگ از استحکام بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است بدانید سنگ سنداستون در مناطق اسیدی مقاومت آن کاهش پیدا میکند. اگر دنبال نمای سنگ مناسب برای ساختمان خود هستید، این سنگ اصلا پیشنهاد نمیشود، بنا به دلیلی که این سنگ جذب آب مناسبی ندارد.

سنگ چینی

یکی دیگر از گزینه ها برای استفاده برای نمای ساختمان، سنگ چینی است. سنگ چینی برای نما و فضای خارجی کاملا فنی و مناسب به شمار می رود. سنگ چینی از لحاظ جذب آب، بین دو سنگ گرانیت و تراورتن قرار دارد، یعنی نه به اندازه تراورتن جذب بالایی دارد نه به اندازه گرانیت نچسب است.

جدیدترین نماهای سنگی در ایران

وجود یک نمای پرطرفدار که آراستگی و چشمنوازی را برای بخش خارجی ساختمان به ارمغان بیاورد، از دغدغههای اصلی مالک یا معمار ساختمان، به شمار میرود. نمای ساختمان، علاوهبر کارکرد بصری و زیباشناختی خود، به منزله یکی از لایههای محافظ ساختمان نیز در نظر گرفته میشود. هارمونی با بافت و منظر شهری، از دیگر ویژگیهای یک نمای پرطرفدار است.نمای سنگیاز جمله نمای پر طرفدار امروزی است. امروزه، جدیدترین نماهای سنگی، به یک اثر هنری و به تعبیر بهتر به یک تابلوی نقاشی بدل شدهاند. در طراحی و ساخت جدیدترین نماهای سنگی، ذوق، سلیقه و خلاقیت طراح نما و معمار ساختمان، بسیار دخیل و تأثیرگذار هستند. علاوه بر این، مواردی از قبیل: موقعیت جغرافیایی، عوامل جوی و اقلیمی، مواد اولیه در دسترس و بودجه ساختوساز، نیز بر طراحی و انتخاب یک نمای پرطرفدار مؤثر هستند. بیشتر سنگهای مورد استفاده در ساخت جدیدترین نماهای سنگی ساختمانها از ویژگیهای زیر نیز برخوردار هستند:

  • عدم تغییر رنگ
  • عدم جذب گرد و غبار
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • تنوع در جنس و رنگ
  • قابلیت ترمیم آسان
  • عایق حرارتی بدون نیاز به زیر سازی
  • انعطاف پذیر در اجرا
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • اجرا در کلیه سطوح
  • مقاوم در برابر ضربه و آتش سوزی
  • اجرای سریع و آسان
  • امکان به وجود آوردن شکل های دستی و ماشینی
  • دوام زیاد در صورت انتخاب درست
  • هزینه نگهداری نسبتا کم

بیشتر خریدارانسنگ نما، تنها به توصیه دیگران و با فاکتور ظاهری خرید میکنند و در نهایت از سنگهای خریداری شده رضایت کامل را ندارند. چنین افرادی در نهایت به نمای سنگی مورد نظر خود را دست نخواهند یافت. اگر خریداران و یا سازندگان نما، به دنبال یک محصول یکدست و بدون بافت برای نمای سنگی خود هستند، نباید به دنبال خرید سنگ طبیعی بروند. سنگ طبیعی یک بافت و رنگ ذاتی را به نمای سنگی میبخشد. نمای سنگی باید مقاومت بالایی در مقابل گرما و سرما، رطوبت و اشعه فرابنفش نور خورشید را داشته باشند.

محصولات سنگ وزین: