سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند مورد اساسی در مورد کاربرد جدیدترین سنگ نما

جدیدترین نماهای سنگی در ایران

وجود یک نمای پرطرفدار که آراستگی و چشمنوازی را برای بخش خارجی ساختمان به ارمغان بیاورد، از دغدغههای اصلی مالک یا معمار ساختمان، به شمار میرود. نمای ساختمان، علاوهبر کارکرد بصری و زیباشناختی خود، به منزله یکی از لایههای محافظ ساختمان نیز در نظر گرفته میشود. هارمونی با بافت و منظر شهری، از دیگر ویژگیهای یک نمای پرطرفدار است. نمای سنگی از جمله نمای پر طرفدار امروزی است.

انواع سنگ برای طراحی و ساخت نمای سنگی

کیفیت، رنگ و اندازه سنگهای به کار رفته در نمای ساختمان، به همراه مهارت مجری نما، سبب میشوند مه یا نمای سنگی به یک نمای پرطرفدار تبدیل شود و یا برعکس، ساختمان تنها به انباشتهای از سنگ، مبدل شود. برای در اختیار داشتن یک نمای سنگی عالی و یا یک نمای پرطرفدار، میبایست سنگهای به کار رفته در ساخت نمای ساختمان بدون ترک، شیار، شکستگی ورگههای سست، پوسیدگی، خلل و فُرَج باشد. چنین نمای سنگی باید جاذب آب زیاد نبوده و مقاومتی بالا در مقابل عوامل طبیعی، شیمیایی و سایش داشته باشد.

سنگ نما

بیشتر سنگهای مورد استفاده در ساخت جدیدترین نماهای سنگی ساختمانها از ویژگیهای زیر نیز برخوردار هستند:

  • عدم تغییر رنگ
  • عدم جذب گرد و غبار
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • تنوع در جنس و رنگ
  • قابلیت ترمیم آسان
  • عایق حرارتی بدون نیاز به زیر سازی
  • انعطاف پذیر در اجرا
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • اجرا در کلیه سطوح
  • مقاوم در برابر ضربه و آتش سوزی
  • اجرای سریع و آسان
  • امکان به وجود آوردن شکل های دستی و ماشینی
  • دوام زیاد در صورت انتخاب درست
  • هزینه نگهداری نسبتا کم

بیشتر خریدارانسنگ نما، تنها به توصیه دیگران و با فاکتور ظاهری خرید میکنند و در نهایت از سنگهای خریداری شده رضایت کامل را ندارند. چنین افرادی در نهایت بهنمای سنگیمورد نظر خود را دست نخواهند یافت. اگر خریداران و یا سازندگان نما، به دنبال یک محصول یکدست و بدون بافت برای نمای سنگی خود هستند، نباید به دنبال خرید سنگ طبیعی بروند. سنگ طبیعی یک بافت و رنگ ذاتی را به نمای سنگی میبخشد. نمای سنگی باید مقاومت بالایی در مقابل گرما و سرما، رطوبت و اشعهفرابنفشنور خورشید را داشته باشند.

انواع جدیدترین نماهای سنگی

نمای سنگی با زیبایی و جذابیت خود از جمله نمای پرطرفدار و لوکس در معماری به شمار میرود که با ظاهر پرابهت خود برای سالیان سال ماندگار خواهد بود. با پیشرفت فناوری و توسعه صنایع تولید سنگهای نما، معماران گزینههای بیشتر و متنوعتری را برای خلق و آفرینش نمای سنگی در اختیار دارند.

نمای سنگی

سنگ گرانیت و کاربرد آن در نمای ساختمان

سنگ از متریال های پرکاربرد برای قسمت های مختلف ساختمان است زیرا بسیار سخت و مقاوم بوده و دارای تنوع در نوع، شکل، جنس و اندازه می شود. در نتیجه، می توان از سنگ برای ساخت نمای ساختمان و دکوارتیو استفاده کرد. سنگ ها علاوه بر اینکه در مقاوم سازی ساختمان نقش مهمی دارند، بلکه یکی از پرکاربردترین متریال ها هستند که به منظور زینت بخشیدن به ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

سنگ ها در حالت کلی، به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند که هر کدام از آنها دارای انواع مختلفی می باشند. سنگگرانیتیکی از پرکاربردترین سنگ ها است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات سنگ وزین:

ویژگی ها و مزایای سنگ گرانیت

تنوع طرح و رنگ: همانطور که گفته شد، سنگ گرانیت دارای تنوع طرح و رنگ بالایی است و حتی انواع بافت مختلفی نیز دارد. در واقع، همین ویژگی سنگ گرانیت است که باعث شده است از ان برای نمای ساختمان استفاده کرد. سنگ گرانیت نیاز به طراحی ندارد و زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. در نتیجه، با این ویژگی می توان از همخوانی هر یک از رنگ های سنگ گرانیت با سایر عناصر موجود در فضا استفاده کرد. دوام و مقاومت بالا: نیازی به تغییر ساختار و رنگ در سنگ گرانیت وجود ندارد . سنگ گرانیت تا حد زیادی دوام و مقاومت دارد و حتی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. در نتیجه، اگر در برابر فشار، سایش و هر گونه تغییرات آب و هوایی قرار بگیرد، دچار آسیب نمی شود. به همین دلیل برای نمای ساختمان مناسب است. قیمت مناسب: با وجود ویژگی های منحصر به فردی که سنگ گرانیت دارد، قیمت آن نسبت به سایر سنگ ها مناسب تر است. هزینه نگهداری از سنگ گرانیت نیز نسبت به سنگ های دیگر پایین تر است. علاوه بر آن، منابع سنگ گرانیت بسیاری در کشور وجود دارد.

مدل مختلف سنگ گرانیت

کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان

ویژگی های سنگ گرانیت از آن یک سنگ پرکاربرد ساخته است به طوری که در اکثر قسمت های ساختمان از این نوع سنگ استفاده می شود.

بیشترین کاربرد سنگ گرانیت طراحی و ساخت نمای ساختمان است. امروزه از سنگ گرانیت به دلیل تنوع بالا طرح و رنگ، بیشتر از سنگ های دیگر در نمای ساختمان استفاده می شود. استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان باعث می شود که ساختمان در برابر هرگونه آسیب مانند باران های اسیدی، طوفان، رعد و برق و هرگونه تغییرات آب و هوایی، مقاوم باشد و به سادگی ضربه نبیند.

از آنجایی که نمای ساختمان در تمامی شهرهای بزرگ بیشتر در معرض تغییرات آب و هوایی است در نمای ساختمان هایی که در این شهرها ساخته می شوند، از سنگ گرانیت استفاده می شود. علاوه بر آن، به دلیل دوام و عمر بالایی که این سنگ دارد با خیال راحت می توان از آن برای طراحی و ساخت نمای داخلی ساختمان استفاده کرد.

کاربرد بعدی سنگ گرانیت در ساخت راه پله های ساختمان است. زیرا راه پله ها محل رفت و آمد روزانه هستند و بیشتر در معرض ساییدگی و آلوده شدن قرار می گیرند. در نتیجه، ازگرانیتکه بسیار مقاوم و بادوام است برای ساخت این قسمت از ساختمان استفاده می شود.

علاوه بر آن، از سنگ گرانیت می توان برای ساخت سنگفرش و کف فضاهای خارجی، بالکن یا قسمتی از حیاط، کف پذیرایی و حمام، دکوراتیو ساختمان و حتی روکابینتی استفاده کرد.

در ادامه مقاله، مزایا و ویژگی های سنگ گرانیت شرح داده شده اند که با مطالعه آن ها می توانید کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان و به طور کلی کاربرد آن در ساختمان سازی را بهتر درک کنید.

ویژگی های منحصر به فرد سنگ گرانیت باعث شده است که از این سنگ در قسمت های مختلف ساختمان استفاده شود. می توان گفت که مهم ترین و بیشترین کاربرد سنگ گرانیت در نمای ساختمان است. زیرا در برابر ویژگی های خاصی که دارد، از قیمت مناسب تری نسبت به سایر سنگ ها برخوردار است. علاوه بر آن، طرح ها و رنگ های متنوعی دارد که هر فردی بسته به سلیقه خو می تواند از سنگ گرانیت برای طراحی و ساخت نمای ساختمان خود استفاده کند.

نما ساختمان باسنگ گرانیت

سایر محصولات سنگ زین: