سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکوراسیون داخلی با آجر

آجر دکوراتیو چیست؟ در چه مکان هایی استفاده میشود

آجر به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین هنرهای ساخته های ایران باستان شناخته شده و در نقش های گوناگونی قابل استفاده است. آجر دکوراتیو میتواند جزی از این آجرها به حساب بیاید. آجرها از جمله مصالحی هستند که با گل رس درست میشوند.

شاید سوال پیش بیاید آجر دکوراتیو چیست؟ آجر دکوراتیو، به نوع خاصی از آجر های معمولی گفته میشود که یک سری مواد پلمیری و نانو در ساختار خود به همراه دارد. حتی ممکن است پوشش های رنگی و غیر رنگی برای آن استفاده شده باشد. میتوانید آجر دکوراتیو یک آجر متفاوت به نسبت آجرهای دیگر معرفی کرد به دلیلی این که مواد پلمیری و نانومواد ها برای جلوگیری از شوره زدن و تشکیل قارچ روی سطح آجر مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین نفوذ پذیری پایین دارد و حتی مقاومت مکانیکی آن خیلی بالا است. آجر دکوراتیورا در دکوراسیون های داخلی و بیرونی منزل از آن بهره مند میشوند.

برای سفارش انواع گلدان سنگی می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید.

  • پنل دیواری از نوع آجر دکوراتیو

در حال حاضر پنلهای دکوراتیو در هر نقش و طرح متفاوت دربازار وجود دارد. پنل های دکوراتیو به دلیل شکل آجری آن نصب و اجرای آن راحت است. این آجرها در طیف های رنگی زیادی وجود دارد و شما به سلیقه خودتان میتوانید هر طرح و رنگی را میخواهید را انتخاب نمایید.

  • آجر دکوراتیو در پذیرایی

اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است. موقعی که از آجر دکوراتیو در دکوراسیون خود بهره بگیرید این مشکل شما به راحتی حل میشود. باید گفت بافت زیبای این آجر باعث میشود پذیرای کوچک شما به چشم بزرگ دیده شود.

دیوار با نمای آجری

  • مناسب برای دکوراسیون مدرن و سنتی

همان طور که قبلا گفته شد، آجر دکوراتیور، به دلیل طرح ها و نقش های مختلفی که دارد در طراحی دکوراسیون های مدرن و سنتی از آن بهره میگیرند. این آجر از زیبایی بی نظیری برخوردار است و به همین دلیل استفاده از این آجر در دکوراسیون های سنتی و مدرن، به آن مکان زیبایی دو چندان میبخشد.

برای آشنایی با ابزار سنگی و کاربرد آنها می تئانید از سایت ما دیدن نمایید.

  • برای دیوارهای داخلی و خارجی نما

آجر دکوراتیو، به دلیل مقاومت و استحکام و زیبایی آن، در نماهای بیرونی و داخلی ساختمان و حتی درساختمان های اداری استفاده میشود. این آجر خاص در برابر گرما سرما، بارندگی بسیار مقاوم بوده و جذب آب آن بسیار کم است.

نما داخلی آجری

  • استفاده در محیط های اداری

آجر دکوراتیو به دلیل این که در بین ظاهر زبانزد است و این آجر طول عمر بالایی دارد و از همه مهم تر زود کثیف نمیشود، در محیط های اداری به کار گرفته میشود. این آجر به دلیل ظاهر خاصش در مکان های اداری بیشترین کاربرد را دارا است.

  • مناسب برای دکوراسیون شومینه

شومینه یکی از نقاط چشم انداز منزل به حساب میاد، که خیلی زیبایی آن اهمیت دارد، به دلیل این که از نقاط مهم دکوراسیون خانه محسوب میشود. برای بهتر دیده شدن شومینه و زیبایی دوچندان منزل خودتان از سنگ دکوراتیو بهره ببرید.یکی دیگر از مصالحی که با آن شومینه درست می کنند سنگ است. شما می توانید برای مشاهده شومینه سنگی به سایت ما مراجعه فرمایید.

  • استفاده آجر دکوراتیو در آشپزخانه

یکی از اصلی ترین مکان های منزل آشپزخانه محسوب میشود، آشپزخانه باید همیشه از لحاظ ظاهر منحصر به فرد باشد به دلیل این که اولین نقطه است که جلب توجه میکند. برای دیوار های آشپزخانه از آجر دکوراتیو استفاده کنید، این آجر طرح و رنگ های گوناگونی را دارا است. آجر دکوراتیو در برایر گرما مقاومت خاصی را دارد و بهترین ویژگی این آجراین میتواند باشد که اصلا چربی را به خود جذب نمیکند. پس نتیجه میگیریم مناسب ترین انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه، آجر دکوراتیو محسوب میشود.

نمای آجری رستورانها

کاربرد آجر نسوز در ساختمان های غیر مسکونی

آجر های نسوز، تنها در دکوراسیون داخلی منازل استفاده نشده و علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که به نمای خارجی ساختمان ها می بخشند، در نمای داخلی نیز به کار می روند.

  • رستوران ها

مشتری های رستوران ها، به دنبال فضایی آرام هستند تا در آرامش از میل کردن غذای خود، لذت ببرند. از اصلی ترین اجزای دکوراسیون داخلی رستوران های سنتی، می توان به آجر نسوز اشاره کرد. احساس اصالت بی نظیری که این سبک به رستوران می بخشد، فضایی شبیه به خانه های قدیمی را تداعی می کند.

  • کافی شاپ ها

کافی شاپ ها جزء اماکنی هستند که برای حفظ مشتری های خود، همیشه با سبک مدرن هماهنگ می شوند. از این رو استفاده از آجر نسوز در اجزای مختلف کافی شاپ ها، همه گیر شده و در بیشتر آن ها، دیوار هایی پوشیده از آجر و تزئینات جذاب، به چشم می خورد.

نمای داخلی آجری در رستوران

  • نمازخانه ها

نمازخانه فضایی معنوی داشته و افراد نمازگزار به دنبال آرامش روحی و روانی بیشتر در این مکان به عبادت می پردازند. همانطور که گفتیم، استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، آرامشی بی نظیر به فضا می بخشد. از این رو در سال های اخیر از ترکیب این نما با سایر اجزای سنتی مثل شیشه های رنگی، برای هرچه زیبا تر شدن فضای نمازخانه ها استفاده می شود.

  • شرکت ها

استفاده از رنگ های خنثی آجر نسوز در دکوراسیون داخلی شرکت ها، تصویری شکیل و جذاب به ساختمان می دهد. به این ترتیب تمام مراجعین، ناخوداگاه جذب قدرتی که در فضا احساس می شود، می گردند.

  • مغازه ها

این روز ها اگر به بوتیک ها سری بزنید، خواهید دید که در دکوراسیون داخلی بیشتر آن ها، آجر نسوز به کار رفته است. استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، علاوه بر جذابیت خاص، فضایی دوستانه ایجاد کرده و مشتری ها با آرامش بیشتری به خرید کردن می پردازند.

نمای آجری داخلی

  • مدارس

مدارس امروزی نیز از سبک های مدرن پیروی کرده و به دلیل تداوم بالای آجر های نسوز، استفاده از آن ها در مدارس رایج شده است. همچنین به دلیل عایق رطوبت و گرمای آجر های نسوز، از گزینه های مقرون به صرفه مدیران برای تجهیز مدارس هستند.

حرف آخر

آجر نسوز، تمام خواسته های افراد را با هر سبک سلیقه ای، برطرف می کند. چه شما غرق در تمدن و اصالت باشید و طرفدار دکوراسیون سنتی یا دنیای مدرن را با نمای داخلی مدرن ترجیح دهید، آجر نسوز در دکوراسیون داخلی، شما را راضی نگه می دارد.به همین دلیل معماران از طرح های جدید و بی نظیر این آجر ها استفاده کرده و در هر فضایی، نمایی منحصر به فرد به وجود می آورند. خواه یک ساختمان مسکونی باشد یا شرکتی تجاری، آجر های نسوز، زیبایی چشم گیری را به بنا می بخشند.

محصولات سنگی شرکت سنگ وزین