سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند مورد اساسی در مورد انتخاب سنگ دیوار

سنگ ترا اونیکس چیست؟

سنگ ترا اونیکس یکی از انواع سنگ های ساختمانی بوده که در دسته خاصی از سنگ ها قرار نمی گیرد. معمولا 5 دسته اصلی برای انواع سنگ های ساختمانی در نظر گرفته می شود که شامل سنگ های دسته گرانیت، مرمر، تراورتن، مرمریت و چینی می شود. اما جالب است بدانید که سنگ های ترا اونیکس در هیچ کدام از این دسته ها قرار نداشته و ویژگی هایش مشابه هیچ کدام نمی باشد. این نوع سنگ از ترکیب دو سنگ تراورتن و سنگ اونیکس یا مرمر ساخته می شود. این سنگ از نوع سنگ های رسوبی و متخلل بوده که دارای منشا شیمیایی می باشد. جالب است بدانید که معمولا این نوع سنگ را در ابعاد اسلب و بزرگ برش می دهند. ابعاد بزرگ سنگ های ترا اونیکس زیبایی خاصی داشته و می توان گفت، این نوع سنگ ها در این ابعاد می توانند شاخصه اصلی خود را به چشم بیننده نمایان کنند. خطوط پر رنگ و طرح های منظم و نامنظم در سنگ های ترا اونیکس خود به تنهایی جلوه ای خاص و باورنکردنی را به آن بخشیده و باعث می شود، زیبایی فضا را نیز دو چندان کند.

قیمت ترا اونیکس

کاربردهای سنگ های ترا اونیکس

از آنجایی که سنگ ترا اونیکس یک سنگ متخلخل و دارای امواج و نقوش زیبا است، در صنعت ساختمان سازی کاربردهای فراوانی دارد. این سنگ زیبایی خاصی را به نمای داخلی و خارجی ساختمان ها می بخشد. نقوش و طرح های نامنظم و پر رنگ در این نوع سنگ باعث شده است که جلوه ای از طبیعت را با خود به همراه داشته باشد. در اکثر ساختمان ها برای طبیعی جلوه دادن فضا از این نوع سنگ ساختمانی استفاده می شود. نکته جالب توجه در مورد این نوع سنگ، عبور نور از آن است. بخش هایی از سنگ می توانند به خوبی نور را از خود عبور دهند. از این رو معمولا در نمای داخلی سعی می شود که از این نوع سنگ استفاده شده و پشت آن نور پردازی انجام شود. این کار زیبایی نما را دو چندان می کند. البته این روش تنها در نمای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. شما همچنین می توانید برای سطوح آشپزخانه و دیوارهای جانبی، پله ها و کف نیز از سنگ تراونیکس استفاده نمایید.

انتخاب مناسب ترین سنگ راه پله

زمانی که یک معمار تصمیم به ساخت و راه اندازی یک ساختمان می گیرد، باید در مرحله اول کیفیت و استانداردهای ایمنی ساختمان را رعایت کند تا بتواند با ساخت یک بنای مستحکم و ایمن جان خانوارهای زیادی را در امان نگه دارد. اگرچه ایمنی و دوام ساختمان بیش از هر چیز دیگری در طراحی ساختمان اهمیت دارد، ولی افراد بسیار زیادی وجود دارند که بعد از ایمنی به طراحی و نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی می دهند و این عامل در خرید ساختمان تاثیر بسیار زیادی دارد. از این رو معماران علاوه بر ایمنی و استحکام باید به طراحی نمای ساختمان نیز توجه ویژه ای داشته باشند. یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قسمت ها در نمای ساختمان، طراحی راه پله ها می باشد. از آنجایی که راه پله از قسمت هایی است که هم ساکنین ساختمان و هم مهمان ها از آن تردد می کنند، به شدت مورد توجه خریداران قرار دارد. از این رو معماران باید سعی کنید که در طراحی راه پله از بهترین، زیباترین و خوش رنگ ترین سنگ پله استفاده کنند تا بتوانند موجب جلب رضایت هرچه بیشتر ساکنین و خریداران ساختمان ها شوند.

سنگ پله

سنگ مناسب راه پله باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

از آنجایی که راه پله جز مکان های پرتردد هر ساختمانی محسوب می شوند، سنگ مورد استفاده در آنها باید مقاومت بالایی در برابر سایش داشته باشد. چرا که به دلیل رفت و آمد بسیار زیادی که در راه پله ها، به ویژه راه پله های مکان های عمومی مانند؛ مراکز درمانی، مدارس، اداره ها و مراکز آموزشی صورت می گیرد، امکان آسیب دیدنی سنگ راه پله بیشتر از هر مکان دیگری می باشد. علاوه بر این، سنگ پله باید در برابر آلودگی، ضربه و جذب آب نیز مقاومت داشته باشد. چرا که برخی از سنگ ها به دلیل جذب آب بالایی که دارند، دچار شوره زدگی و لک می شوند که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در نمای راه پله ها خواهد داشت.

سنگ دیوار برای نماکاری ساختمان

اگر علاقه مند به ساختمان سازی باشید و یا تجربه ای را در این زمینه داشته باشید حتما می دانید که نماکاری یکی از روش های زیباسازی ساختمان می باشد که معمولا از سنگ نما برای این کار استفاده می شود. سنگی که در نمای ساختمان به کار گرفته می شود معمولا باید استحکام زیادی داشته باشید و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نیز مقاومت بسیار بالایی داشته باشد تا در طول زمان دچار خوردگی نشود. توجه داشته باشید که عوامل مختلفی هستند که بر روی تخریب سنگ نمای ساختمان تاثیر گذار هستند که از جمله این عوامل می توان به نور خورشید، باران، باران های اسیدی و ... اشاره کرد. یکی از مشکلاتی که معمولا سنگ های نما دارا هستند این است که اگر شما از سنگ هایی که در آنها کانی های آهنی وجود دارد برای سنگ نما استفاده کنید خیلی سریع در برابر باران اکسید شده و تخریب می شوند. بنابراین برای خرید سنگ دیوار برای نمای ساختمان خود حتما به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید و علاوه بر این سعی کنید از سنگ هایی که در آنها ناخالصی وجود دارد نیز برای دیوارهای ساختمان خود استفاده نکنید چرا که این سنگ ها نیز خیلی سریع تخریب می شوند و زیبایی خود را به راحتی از دست می دهند. به صورت کلی شما برای خرید سنگ نمای ساختمان خود باید عوامل مختلفی از جمله آب و هوا و .... را بررسی کنید و برای خرید سنگ دیوار حتما از یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

سنگ نما

سنگ دیوار و شالوده مناسب

برای خرید سنگ نما باید به یک نکته بسیار مهم دیگر نیز توجه داشته باشید که این نکته این است که این سنگ ها معمولا به شکلی نامنظم بر روی دیوار چیده می شوند و به همین دلیل می تواند از سنگ های مختلفی که در منطقه وجود دارد استفاده کنید تا هزینه های خود را به میزان بسیار زیادی کاهش دهید. اگر بین سنگ هایی که بر روی یکدیگر چیده شده اند فاصله وجود دارد می توانید برای پر کردن این فاصله از سنگ های ریزتری که وجود دارند نیز استفاده کنید. نکته اساسی که در این جا وجود دارد این است که حتما باید سعی کنید از سنگ های سخت برای این کار استفاده کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است در طول ساخت و ساز مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید که هزینه های شما را افزایش دهد.

خرید مجسمه سنگی

سنگ مرمر