سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منظور از سنگ کف چیست؟

منظور از سنگ کف چیست؟

سنگ ها در انواع مختلف خود برای مصارف گوناگونی کاربرد دارند که استفاده از آن ها به عنوان یکی از مهمترین قسمت های طراحی ساختمان غیر قابل چشم پوشی است. لذا می توان گفت که سنگ کف مناسب برای استفاده در کفپوش ساختمان به پارامترهای مختلفی همچون نوع کاربری، رنگ دیوارها، درها، مبلمان، سبک طراحی و ... بستگی دارد. بنابراین نوع و رنگ سنگ کف ساختمان خود را باید طوری انتخاب کنید که بتوانید از آن در دکوراسیون داخلی خانه و محل کار خود نیز بهره بگیرید. همچنین بهتر است که مالک ساختمان در همان ابتدا سنگ کف ساختمان را با توجه سلیقه خود و راهنمایی طراح به درستی انتخاب کند؛ چرا که امکان تغییر و تعویض کف پوش ساختمان کاری وقت گیر و بسیار پر هزینه خواهد بود. فضاهای بیرونی نیز به دلیل ارتباط مستقیم با طبیعت بسیار با بکارگیری سنگ در کف پوش همخوانی دارند؛ چرا که سنگ به عنوان نخستین گزینه ساخت خانه و پناهگاه از دل طبیعت مورد استفاده انسان قرار گرفته است.

سنگ های طبیعی از جمله متریال های پرمصرف، شیک و گران قیمت هستند که به دلیل دوام بالا، رنگ و بافت، طرح و کیفیت خاص و منحصر به فردشان برای استفاده در کف اتاق ها و سالن های ساختمان مناسب هستند؛ این نوع سنگ کف در واقع طبیعت و گرمایی دلپذیر را در خانه تداعی خواهند کرد.

سنگ کف

مزایای استفاده از سنگ کف

سنگ به عنوان یکی از پرکاربردترین متریال مورد استفاده انسان برای استفاده در کفپوش فضاهای داخلی و خارجی ساختمان از ویژگی های بیشماری برخوردار است. در قسمت زیر ما به چند مورد از ویژگی های اصلی سنگ کف ساختمان اشاره خواهیم کرد:

  • استخراج از دل طبیعت
  • سازگار با هر فضا
  • دوام، استحکام و طول عمر بالا آن ها
  • تنوع در رنگ، طرح و بافت آن
  • حفظ زیبایی محیط برای مدتی طولانی
  • امکان تهیه و دسترسی راحت آن
  • امکان ساب پذیری و جلا پذیری مجدد آن ها
  • جذب آب پایین و حفظ گرما
  • نظافت و نگهداری آسان از سنگ کف
  • عدم پراکنش و کمک به کاهش آلرژی

نکات مورد توجه در هنگام انتخاب سنگ برای کفپوش فضا

اگر به دنبال یک سنگ باکیفیت و زیبا برای کف فضای ساختمان خود هستید باید قبل از هر گونه اقدامی برای خرید، با انواع سنگ و خصوصیات هر یک آشنا شده و هنگام نصب کفپوش نیز همواره نکاتی را مدنظر خود قرار دهید:

  • توجه متراژ دقیق فضای مورد نظر

  • تهیه مقداری اضافی از سنگ کف انتخابی برای مشکلات احتمالی آینده

  • دارا بودن سنگ کف از مقاومت سایشی و فشار لازم

  • درصد جذب پایین رطوبت در آن

  • توجه به نوع کاربری ساختمان

  • مقاومت سنگ در برابر انواع ضربه

  • عدم ایجاد هر گونه خط و خش در آن

سگ کف

سنگ پله

سنگ پله را می توان یکی از مهمترین مواردی دانست که بر زیبایی ساختمان تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. استفاده کردن از سنگ های پله در خانه های مسکونی یک طبقه کمتر دیده می شود و معمولا به تعداد انگشت شما خواهد بود چرا که میزان پله ها در این بخش ها بسیار کمتر خواهد بود اما استفاده کردن از آن در آپارتمان ها بیش از سایر مراکز رواج داشته و به تعداد بسیار زیاد از آن استفاده می شود. باید توجه داشته باشید که سنگ های پله را می توانید در انواع رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده نمایید و به همین دلیل می توانید متناسب با خواسته خود بهترین مورد را انتخاب و خریداری نمایید. سنگ های پله از بخش های کناری باید کنده کاری هایی داشته باشند تا هم از تیز بودن سنگ جلوگیری شده و هم به زیبایی سنگ پله افزوده شود.

جنس این سنگ ها متناسب با نوع کاربری متفاوت خواهد بود، به این منظور که در صورت استفاده از این سنگ ها در داخل خانه باید حتما به زیبایی هرچه تمام تر آن توجه داشته باشید و در صورت استفاده از آن در بخش های خارجی منزل و یا به عنوان راه پله جنس آن حائز اهمیت خواهد بود تا بتوانید به مدت طولانی از ان استفاده نمایید.

ویژگی های سنگ راه پله

سنگ پله باید ویژگی های بسیاری داشته باشد تا بتوانید با اطمینان خاطر از آن استفاده نمایید. برای مثال سنگ راه پله باید در برابر سایش مقاومت بالایی داشته باشد تا در زمان کوتاهی از بین نرود. انتخاب سنگ راه پله مرغوب برای مراکز پر تردد مانند اداره ها و سازمان ها بیشترین حساسیت را خواهد داشت چرا که در این مراکز سنگ پله بیشتر در معرض فرسایش قرار خواهد گرفت و مقاومت سنگ از دیگر مواردی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید چرا که پله یکی از بخش هایی است که مورد ضربه های متعدد فرار خواهد گرفت.

سنگ باید در برابر ضربه های وارده مقاومت داشته باشد. سنگ هایی که قابلیت آب گریزی بیشتری داشته باشند بهترین انتخاب برای راه پله خواهند بود و آن دسته از سنگ هایی که آب را به داخل خود جذب می نمایند کیفیت پایین تری داشته و انتخابی مناسب برایتان نخواهند بود چرا که جذب آب سبب ایجاد شوره در سنگ شده و رنگ آن را از بین خواهد برد. استفاده کردن از سنگ های آهکی به هیچ وجه توصیه نمی شود.

سنگ راه پله

سنگ پله برای داخل منزل

همانطور که در بخش اول نیز به آن اشاره شد سنگ های راه پله برای بخش های مختلفی از یک سازه مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که قصد استفاده از سنگ راه پله در داخل ساختمان داشته باشید در این صورت مهمترین مورد حائز اهمیت را می توان زیبایی سنگ دانست چرا که طراحی داخلی ساختمان است که بسیار حائز اهمیت خواهد بود. انتخاب سنگ متناسب با رنگ سایر بخش های منزل نیز بسیار مهم بوده و بر زیبایی کلی ساختمان تاثیر گذار خواهد بود و باید حتما به این مورد نیز توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید که سنگ های مرمر مناسب ترین انتخاب برای پله های داخل ساختمان خواهند بود چرا که رنگ زیبا و دلفریب آن می تواند فضای داخلی منزل شما را به بهترین شکل ممکن جلوه نماید. علاوه بر این موارد این سنگ حالت نرمی خاصی خواهد داشت که حرکت کردن بر روی آن را ساده تر خواهد نمود. دادن طرح های شیک بر این سنگ ها نیز بر زیبایی راه پله خواهد افزود و می توانید حالت هایی خاص به این سنگ ها دهید. استفاده کردن از راه پله در فضای داخلی معمولا در خانه های دوبلکس و اداره ها دیده می شود.

سنگ راه پله برای فضای بیرونی

بیشترین کاربرد سنگ پله را می توان به راهروهای آپارتمان ها نسبت داد و برای پله های این بخش از سنگ های مختلفی استفاده می شود و انتخاب های مختلفی پیش رو خواهید داشت. این بخش از ساختمان به دلیل تردد بالایی که دارد بسیار حائز اهمیت خواهد بود و مهمترین مورد قابل توجه را می توان جنس سنگ دانست چرا که سنگ باید به گونه ای باشد که امکان شکستگی در آن وجود نداشته باشد. در عین دوام بالا زیبایی سنگ مورد استفاده در این بخش نیز حائز اهمیت می باشد و حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. سنگ های این بخش ها باید قابلیت آبگریزی داشته باشند و به هیچ وجه آب در داخل آنها نفوذ نکند. انتخاب رنگ سنگ این پله ها نیز حائز اهمیت می باشد و برای این بخش از ساختمان اختیار کامل داشته و گزینه های زیادی پیش رو خواهید داشت چرا که می توانید از انواع اقسام سنگ ها برای این بخش استفاده نمایید که هر یک رنگ ها و طرح های مختلف خواهند داشت.

مجسمه سنگی

سنگ مرمر